reklama

V daždi,hmle a vetre som behal vo Vysokých Tatrách

Aj týmito slovami môžem popísať podmienky na 23. ročníku Memoriála Pavla Antala, ktorý sa konal v sobotu 23.septembra 2017 na Štrbskom plese.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Trať s prevýšením vyše 200 výškových metrov a približne 8 km vytrápila v nepriaznivých poveternostných podmienkach aj skúsených bežcov. Beh bol posledným z behov do vrchu zo série Tatry v pohybe.

Trať preteku začínala na Štrbskom plese pri hoteli Patria. Pokračovala okolo plesa. Napájala sa na červenú turistickú značku smerom na Popradské pleso. Nasledovalo znova kolečko okolo Popradského plesa. Cieľ bol pri horskom hoteli Popradské pleso. 

Počasie v ktorom sme bežali ďalej predstavovať nebudem. Kombinácia dažďa,hmly, vetra nie je vo Vysokých Tatrách vítaná. Klzké skaly nadajú šancu ani skúsenému ani opatrnému bežcovi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tesne pred Popradským plesom.
Tesne pred Popradským plesom. (zdroj: Martin Jurčík)

Počasie je niečo čo organizátor ovplyvniť nemôže. Jediné čo som mohol ovplyvniť ja sám bola príprava na súťaž. Príprava pozostávala hlavne z kratších tratí do 12km. Trať bola zásadne vždy v kopcoch. O strmé a prudké výbehy som nemal núdzu. V okolí Liptovskej Tepličky je miest na tréning horských behov veľmi veľa.

Trať z môjho pohľadu nebola náročná. Jediným zádrhelom bol klzký chodník pred Popradským plesom. (viď foto vyššie)Tam som zakopol a skoro skončil na zemi. Celý čas som sa držal na 3 mieste. Osudnými boli práve klzké skaly pred Popradským plesom. Na šmykľavom chodníku som sa prepadol na 5.miesto. Ale aj 5.miesto je celkom výhra, keď som stál po boku najlepších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mužskej kategórii dominoval Pavol Orolin z Bežeckého klubu Poprad. Medzi ženami bola najlepšia Romana Gajdošová z Triatlonového klubu Košice. 

Ostatným zúčastneným patrí veľká poklona. Postaviť sa v nepriaznivom počasí na štart chce veľkú dávku odvahy. Trocha hlúposti a risku. Ale aj o tom je beh. Hlavne horský.

Martin Jurčík

Martin Jurčík

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bc. Martin Jurčík, 22 rokov, Študent, Športový nadšenec, Nezávislý kandidát za poslanca do VÚC v prešovskom kraji, Najmladší poslanec v obecnom zastupiteľstvehttps://www.martinjurcik.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu